Tālis Linkaits: vienotas Eiropas Savienības klimata un transporta politikas izstrādē ir jābūt līdzsvarotai pieejai

0
190
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits piedalījās un pauda Latvijas nostāju Eiropas Savienības (ES) neformālā un apvienotā Transporta un enerģētikas Ministru padomes sanāksmē, kas  no 2021. gada 21. līdz 23. septembrim notika Brdo, Slovēnijā. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits pauda Latvijas nostāju, ka vienotas ES politikas izstrādē ir jāņem vērā dalībvalstu atšķirīgās situācijas, un, nosakot mērķus, pieejai ir jābūt līdzsvarotai un analīzē ir jāņem vērā katras dalībvalsts ekonomiskā un ģeogrāfiskā situācija. 

Transporta un enerģētikas Ministru padomes sanāksmes mērķis ir dalībvalstu diskusija par transporta un enerģētikas nozaru lielākajiem izaicinājumiem pārejai uz e-mobilitāti un alternatīvo degvielas infrastruktūras attīstību Eiropas Zaļā kursa ietvaros.

“Mēs atbalstām nepieciešamību attīstīt alternatīvo degvielu infrastruktūru, bet, mūsuprāt, pieejai ir jābūt līdzsvarotai. Ir jāpilnveido un jāpaplašina elektrouzlādes tīkls, vienlaikus ir jāņem vērā, ka situācijas dalībvalstīs ir atšķirīgas, tostarp attiecībā uz satiksmi un tranzīta plūsmām, arī ģeogrāfisko aspektu,” komentē satiksmes ministrs Tālis Linkaits. “Tāpat pāreja uz alternatīvos energoresursos balstītu transportu ir jāveido uz stimulējošiem instrumentiem nevis sodu piemērošanu.”

Eiropas Zaļais kurss ir ES galvenais ceļvedis, lai līdz 2050. gadam Eiropa būtu klimatneitrāla. Saskaņā ar Zaļo kursu un Ilgtspējīgas un viedas mobilitātes stratēģiju līdz 2025. gadam būtu jāuzstāda vismaz miljons no paredzētajiem trīs miljoniem publiski pieejamo uzlādes punktu līdz 2030. gadam, kas nodrošinātu uzlādi 13 miljoniem nulles un zemas emisijas transportlīdzekļu ES.

“Atbalstām visaptveroša uzlādes un degvielas infrastruktūras tīkla paplašināšanu visa veida transportlīdzekļu uzpildes un uzlādes nodrošināšanai, kas ir īpaši svarīgi vieglo automobiļu tirgum. Vienlaikus ir jānodrošina, lai transportlīdzekļus varētu uzpildīt vai uzlādēt jebkurā vietā ES, un tam būtu jābūt tikpat ērti, kā tas ir pašlaik ar tradicionālajām degvielām darbināmiem automobiļiem,” uzsver Tālis Linkaits.

“Latvijai ir būtiski, lai saistošo mērķu uzstādīšanai tiktu ņemts vērā trešo valstu aspekts, jo Latvijai kā ES dalībvalstij ir robeža ar trešajām valstīm,” skaidro Tālis Linkaits. ”Jābūt elastīgai pieejai, nosakot konkrētus attālumus starp elektrouzlādes stacijām, īpaši attiecībā uz lieljaudas jeb kravas elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūru.”

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit