Pirmdien sāksies dzelzceļa platformu modernizācijas darbi 48 stacijās un pieturas punktos

0
1526
Jauno peronu vizualizācija Foto: www.facebook.com/LatvijasDzelzcels/

Rīga, 8.sept., LETA. Noslēgusies projektēšanas fāze VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) pasažieru platformu modernizācijas projektā un pirmdien, 12.septembrī, sāksies būvniecības darbi 48 stacijās un pieturas punktos, aģentūru LETA informēja LDz pārstāvji.

Paredzēts, ka 48 stacijās līdz 2023.gada beigām tiks modernizētas pasažieru platformas, izveidojot viena līmeņa iekāpšanu un vides pieejamību ikvienam iedzīvotājam.

Pasākumā pirmdien, 12.septembrī, plkst.13 būs iespēja iepazīties gan ar projekta realizācijas laika plānu, gan arī uzzināt par dzelzceļa pasažieru infrastruktūras pamatprincipiem jeb universālo dizainu.

Pasažieru platformu modernizācijas projekta būvniecības sākums norisināsies vietā, uz kuru tiks pārcelts patreizējais pieturas punkts “Atgāzene” – starp Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas teritoriju un dzelzceļa sliedēm (Indriķa iela starp Robežu un Olīvu ielu, Rīgā). Pasākuma norises vietas GPS koordinātas: 56.921959616107216, 24.08216207232139

Pasākumā piedalīsies LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs, satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Konservatīvie), AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis, kā arī apvienības “Apeirons” valdes loceklis Ivars Balodis.

Jau ziņots, ka līdz 2023.gada beigām LDz modernizēs 48 paaugstinātās pasažieru platformas un ar tām saistīto infrastruktūru dzelzceļa iecirkņos Rīga-Krustpils, Rīga-Skulte, Rīga-Tukums un Rīga-Jelgava.

Posmā Rīga-Krustpils tiks pārbūvētas 12 platformas, posmā Rīga-Skulte – 20 platformas, posmā Rīga-Tukums – deviņas platformas, bet posmā Rīga-Jelgava – septiņas platformas.

Projekta izmaksas ir 44,4 miljoni eiro, tostarp Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums ir 37,8 miljoni eiro, bet LDz līdzfinansējums – 6,6 miljoni eiro.

“Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, “LDz Cargo”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums “LDz ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums “LDz apsardze”, loģistikas uzņēmums “LDz loģistika”, kā arī infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums “LDz infrastruktūra”, kuram 2022.gada maijā sākts likvidācijas process.

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit