Autoceļu padome apstiprina valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstības stratēģiju

0
221
www.shutterstock.com

Autoceļu padomē apstiprināta Satiksmes ministrijas sagatavotā valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstības stratēģija, kas paredz pilsētu un piepilsētu savstarpējo savienojamību.

Mikromobilitātes infrastruktūra ir gājējiem un velosipēdistiem paredzēta, no autotransporta nodalīta, infrastruktūra, gan kopīga gājējiem un velosipēdistiem , gan arī atdalīta.

“Valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstības stratēģija kalpos kā vadlīnijas gan valstij, gan pašvaldībām par to, kur un kādai vajadzētu būt mikromobilitātes infrastruktūrai, lai mudinātu cilvēkus mazu attālumu pārvarēšanai doties ar kājām vai velosipēdu,” akcentē Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs un 13. Saeimas deputāts Jānis Butāns.

Mikromobilitātes stratēģijā valsts Satiksmes ministrijas personā identificējusi trīs galvenās mikromobilitātes infrastruktūras prioritātes. Pirmā prioritāte identificē 10 galvenos valsts mikromobilitātes infrastruktūras maršrutus. Tiem virzienos Rīga – Carnikava (10 km), Rīga – Saulkrasti (25 km) un Rīga – Valmiera (92 km) jau ir uzsākti izpētes darbi; savukārt maršrutos Rīga – Ķegums (33 km), Rīga – Bauska (35 km), Rīga – Dobele (53 km), Rīga – Tukums (25 km), Jelgava – Iecava (26 km), Jēkabpils – Līvāni (22 km) un Rēzekne – Ludza (21 km) izpētes darbi sāksies nākamajos gados. Otrā prioritāte ir apdzīvotu vietu un to sasniedzamības robežu savienojošie valsts infrastruktūras maršruti. Savukārt trešā prioritāte ir jau esošās valsts mikromobilitātes infrastruktūras savienošana un tās pilnveidošana.

“Infrastruktūras izbūve gan ir tikai viens solis mūsdienīgas mobilitātes virzienā. Līdzi nāk pienākums to atbilstoši uzturēt gan vasarā, gan ziemā, ņemot vērā, ka mūsdienu sabiedrība šo infrastruktūru vēlas izmantot un izmantos visos gadalaikos,” norāda Jānis Butāns.

Valsts mikromobilitātes infrastruktūras stratēģija ietverta Satiksmes ministrijas sagatavotajā informatīvajā ziņojumā “Par valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstību”, kurš izskatīts 8. decembra Autoceļu padomes sēdē. Minētais informatīvais ziņojums vēl jāapstiprina Ministru kabinetā.

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit