Rīga, 26.aug., LETA. VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) koncerna apgrozījums pirmajā pusgadā bija 129,335 miljoni eiro, kas ir par 0,4% vairāk nekā pirms gada attiecīgajā periodā, savukārt uzņēmuma peļņa bija 4,061 miljons eiro pretstatā zaudējumiem 2019.gada pirmajos sešos mēnešos, liecina LDz publiskotais konsolidētais neauditētais pārskats par 2021.gada pirmo pusgadu.
Kā norādīts koncerna vadības ziņojumā, salīdzinot šā gada pirmā pusgada datus ar 2020.gada analogu periodu, jāņem vērā, ka pērn pirmajā pusgadā pārvadājumu apjoms un ar to saistītie saimnieciskās darbības rādītāji bija zemi, jo turpinājās 2019.gadā sākušās kravu pārvadājumu straujas samazināšanās tendences. Atsevišķi rādītāji šī gada pirmajā pusgadā salīdzinājumā ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu ir salīdzinoši un nebūtiski uzlabojušies, vienlaikus joprojām saglabājot savu vēsturiski zemo līmeni.
Šā gada pirmajā pusgadā ieņēmumus ietekmēja trīs būtiskākie faktori – kravu pārvadājumu apjoma samazinājums, izmaiņas minimālā piekļuves pakalpojumu kompleksa maksas aprēķināšanā un izmaiņas pasažieru infrastruktūras finansēšanā.
LDz svarīgākais darbības rādītājs ir vilcienu nobraukto kilometru skaits, kas ir pamatā infrastruktūras lietošanas maksas aprēķinam. 2021.gada pirmajā pusgadā LDz publiskās lietošanas infrastruktūra ir izmantota, lai pārvadātu 10,399 miljonus tonnu kravas, veicot 2,253 miljonus vilcienu kilometru, un 4,641 miljonus pasažieru, veicot 2,941 miljonus vilcienu kilometru, tai skaitā SIA “Gulbenes-Alūksnes bānītis” veica 23 900 vilcienu kilometru.
Kravu pārvadājumu apjoms šogad pirmajos sešos mēnešos ir 10,399 miljoni tonnu, kas ir par 10,1% mazāk nekā pērn pirmajā pusgadā, kad pārvadātas 11,565 miljoni tonnu.
Lielāko daļu no LDz koncerna ieņēmumiem šogad pirmajā pusgadā nodrošināja SIA “LDz Cargo”, kas ir nozīmīgs transporta un loģistikas nozares uzņēmums Latvijā. “LDz Cargo” ir vienīgais transporta un uzglabāšanas nozares sauszemes transporta sektora uzņēmums Latvijā, kas nodrošina dzelzceļa pasažieru pārvadājumus starptautiskajā satiksmē. “LDz Cargo” nodrošina pasažieru pārvadājumus starptautiskajā satiksmē maršrutos Rīga-Maskava, Rīga- Sanktpēterburga, kā arī nodrošina Baltkrievijas dzelzceļa vilciena kursēšanu maršrutā Rīga – Minska, Ukrainas dzelzceļa vilciena kursēšanu maršrutā Rīga-Viļņa-Minska-Kijeva. Pašlaik Covid-19 krīzes dēļ starptautisko pasažieru pārvadājumu satiksme ir apturēta.
LDz koncerna apgrozījums 2020.gada pirmajā pusgadā bija 128,824 miljoni eiro, bet zaudējumi sasniedza 24,219 miljonus eiro.
“Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības – “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, “LDz Cargo”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums “LDz infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums “LDz apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums “LDz loģistika”.