Satiksmes ministrs Tālis Linkaits 10. februārī attālinātā sarunā tikās ar Daugavpils iedzīvotājiem, lai pārrunātu pilsētai un novadam svarīgus satiksmes nozares jautājumus. Iepazīstinot daugavpiliešus ar galvenajiem veicamajiem uzdevumiem ceļu, dzelzceļa un sabiedriskā transporta jomā, ministrs uzsvēra, ka galvenais ir nodrošināt Latgales reģiona ātrāku un ērtāku sasniedzamību.
Tāpēc pagājušajā gadā prezentētajā Latvijas valsts ceļu attīstības koncepcijā līdz 2040. gadam būtisku daļu veido savienojums ar Daugavpili. Ministrs informēja, ka ilgtermiņa plānā paredzēts tuvāko desmit gadu laikā pārbūvēt šosejas posmus Koknese – Pļaviņas un Pļaviņas – Kūkas. Ieguldījumi tiks veikti arī reģionālajos un vietējos ceļos. Papildu līdzekļi ceļu remontdarbiem, kas tiks saņemti administratīvi reģionālās reformas īstenošanai, arī proporcionāli tiks ieguldīti Latgales reģiona ceļu sakārtošanā. Atbildot uz iedzīvotāju jautājumiem, ministrs izstāstīja, ka nākamgad tiks pasūtīts būvprojekts Daugavpils – Nīcgales posmam un vēl pēc gada tajā varēs sākt būvdarbus.
Runājot par dzelzceļa satiksmes stiprināšanu, ministrs apstiprināja, ka arī šajā jomā notiek un vēl gaidāmas pozitīvas pārmaiņas: pagājušā gada nogalē atjaunota vilcienu satiksme līdz Krāslavai, ļaujot Krāslavu no Rīgas sasniegt par stundu ātrāk, nekā ar autobusu, turklāt arī biļetes cena ir lētāka. “Latvijas dzelzceļš” strādā arī pie ātruma palielināšanas Rīgas – Daugavpils līnijā, lai palielinātu dzelzceļa pārvadājumu pievilcību iedzīvotājiem.
Autobusu satiksmē Daugavpils iedzīvotāji uzlabojumus varēs novērtēt jau šā gada augustā – pašlaik Daugavpils autobusu parks, kas uzvarēja iepirkumā par reģionālo pārvadājumu veikšanu Daugavpils lotē, gatavojas pārvadājumu uzsākšanai ar jauniem, videi draudzīgākiem, komfortabliem autobusiem.
“Mēs Satiksmes ministrijā vienmēr piedomājam, lai valsts piešķirtie līdzekļi nonāk arī līdz Latgalei,” uzsvēra Tālis Linkaits, pārrunājot ar tikšanās dalībniekiem pilsētas tramvaju un autobusu parka atjaunošanu. Par ES līdzekļiem Daugavpilī tiek iegādāti jauni tramvaji un veidoti līniju savienojumi, tāpat vecos pilsētas sabiedriskā transporta autobusus nomainīs 35 jauni saspiestās dabasgāzes autobusi.
Ministrs sarunā arī pauda savu viedokli par Daugavpils lidlauka attīstības plāniem, – tam būs perspektīva, to attīstot kopā ar industriālo parku un zinātnes centru, tomēr izaicinājums būs piesaistīt nepieciešamo finansējumu jaunas infrastruktūras izveidei.
Sarunas dalībniekus interesēja arī dzelzceļa attīstības plāni Daugavpilī, un ministrs apstiprināja, ka ir pieņemts stratēģisks lēmums arī turpmāk pilsētā saglabāt “Latvijas dzelzceļa” remontu bāzi. “Darbs dzelzceļā būs!” pārliecināts ir satiksmes ministrs, – ja pagājušais gads uzņēmumā pagāja optimizācijas zīmē, tad šogad lielākais uzsvars tiks likts uz jaunu kravu piesaisti. Tāpat nākotne būs arī dzelzceļa izglītībai, jo gan jaunajiem vilcieniem, kas jau pēc pāris gadiem kursēs Latvijā, gan Rail Baltica trases izmantošanai būs nepieciešamas jaunas zināšanas un jauni speciālisti.