Rīga, 1.febr., LETA. Daļa Bauskas novada skolu audzēkņu attālināto mācību laikā arvien izjūt problēmas ar interneta kvalitāti, pirmdien žurnālistiem atklāja novada domes deputāte, Bauskas Valsts ģimnāzijas direktora vietniece Inita Nagņibeda.
Viņa stāstīja, ka mācību gada sākumā novadā kā vienota attālināto mācību platforma ir izvēlēta “Microsoft Teams”, un apmācības nodrošināja pašvaldības informācijas tehnoloģiju speciālisti. Pēc tam ar programmas pielietošanu pedagogi iepazīstināja skolēnus un vecākus.
Ģimnāzijas pedagogi ir nodrošināti ar portatīvajiem datoriem, un nepieciešamības gadījumā tehnika tiek sagādāta arī audzēkņiem. “Līdzīgu praksi piekopj arī lauku skolas,” klāstīja Nagņibeda.
Pēc viņas paustā, Bauskas Valsts ģimnāzija nevar sūdzēties par pieejamā interneta jaudu, taču dažkārt rodoties īslaicīgas problēmas. “Savukārt lauku skolās problēma ir krietni dziļāka, jo internets nav tik jaudīgs,” stāstīja novada pārstāve.
Jaunajā gadā interneta jauda novada skolās esot palielināta, un, ņemot vērā, ka pašlaik skolās atrodas tikai pedagogi, kas nodrošina attālināt mācību procesu, problēmu ar internetu pašās skolās nav. Savukārt skolēniem pieejamā interneta pieslēguma kvalitāte ir atkarīga no viņu dzīvesvietas.
“Ja skolēni dzīvo vidē, kur ir vājš interneta piekļuves režīms, tas ik pa brīdim zūd, vai arī skolēniem informācijas tehnoloģijas nav tādā līmenī, lai nodrošinātu kvalitatīvu mācību procesu, tad mēs vairs nevaram runāt par kvalitatīvu mācību procesu, kāds tas būtu vajadzīgs,” atzina Nagņibeda.
Viņa uzsvēra, ka vienlīdz jaudīgs interneta pārklājums būtu jānodrošina visur, ne tikai reģionu centros. “Es aicinātu nākt pretī skolām, un valstij varbūt dotēt pieslēgumus ne tikai skolām, bet arī mājsaimniecībām, lai visi būtu vienlīdz pieejami digitālajā vidē,” aicināja pašvaldības pārstāve.
Savukārt Rojas vidusskolas skolniece Patrīcija Kleinberga žurnālistiem klāstīja, ka skolēni izglītības iestādē ik dienu aizvada vidēji četras tematiskās stundas, un pedagogi mācību procesam cenšas pieiet radoši, aicinot skatītes video, filmas un izrādes un gatavot par tām recenzijas. Skolēni socializējas, izmantojot videokonferenču režīmu, un šāda veida saziņa tiek izmatota arī, lai kopīgi mācītos.
Jau ziņots, ka Latvijas Pašvaldību savienības organizētajā pašvaldību aptaujā par skolās izmantotā interneta pieslēgumu un ātrumu tika noskaidrots, ka aptuveni 300 skolās ir nepietiekams interneta ātrums, tāpēc dažādu jomu organizācijas un uzņēmumi ir vienojušies kopīgi veikt nepieciešamos darbus maksimāli ātra un efektīva interneta jaudas iegūšanai, primāri šajās 300 izglītības iestādēs.
Sadarbības rezultātā jau esot veikti vairāki pasākumi, kas skolās risina uzlabota interneta datu pārraides iespējas.