JKP aicina M. Kučinski nekavējoties apturēt dzelzceļa elektrifikācijas projektu

6
939

JKP aicina valdību nekavējoties pārtraukt VAS “Latvijas dzelzceļš” iepirkumu. Visas pazīmes liecina, ka ZZS pārvaldītā Satiksmes ministrija vēl pirms vēlēšanām vēlas noteikt izpildītāju, lai process kļūtu neatgriezenisks. Daudzus jautājumus valdība apzināti nevēlas risināt pirms vēlēšanām, bet šo risina sasteigti. Īsie termiņi un atlases kritēriji liecina par jau iepriekš sarunātu darījumu. Ministrijai nerūp projekta kvalitāte, jo par vienīgo izvēles veidu noteikta zemākā cena.

Arvien grūtāk ir noslēpt aizdomas, ka šis 440 miljonu eiro lielais projekts patiesībā ir kārtējais gardais kumoss Koalīcijas partijām pietuvinātajiem būvniekiem, līdzīgi kā Krievu salas projekts un citi jau uzsāktie dzelzceļa modernizācijas projekti. Dzelzceļa elektrifikācijas projektam ir vairākas koruptīvas afēras pazīmes, līdzīgi kā OIK un Parex Bankas pārņemšanai.

Lūk daži aspekti, ko vēlas akcentēt JKP:

1. Izsludinātais dzelzceļa elektrifikācijas projekta iepirkums par 425 miljoniem paredz vienu līgumu un ģenerāluzņēmēju, un zemākās cenas piedāvājumu kā vienīgo atlases kritēriju! Pieteikumi jāsagatavo mēneša laikā, kas ir aizdomīgi īss termiņš šāda mēroga projektiem!

2. Šī ir kārtējā subsīdija nozarei, kura jau ilgu laiku saņem dāsnu valsts atbalstu ES fondu finansējuma un dažādu nodokļu atlaižu formā, kamēr tās īpatsvars ekonomikā turpina mazināties.

3. Joprojām nav skaidrs, kādēļ valstij būtu jāiegulda 440 miljoni eiro, lai ik gadu apkalpotu tikai dažus miljonus tonnu Baltkrievijas kravu. Tāpat arvien skaidrāk redzams, ka Ķīnas kravas mūsu virzienā nenāk, bet parasti ceļo tieši uz Duisburgu, Roterdamu un citām Eiropas ostām.

4. JKP piedāvā elektrifikācijas projekta naudu novirzīt zinātnes un inovāciju projektiem vai jaunu pasažieru vilcienu iegādei! Ja ir valdības lēmums par ES fondu investīciju plānu maiņu, Eiropas Komisiju var pārliecināt. Zināms, ka Brisele jau no paša sākuma ir apšaubījusi elektrifikācijas projekta dzīvotspēju.

5. VAS “Latvijas dzelzceļš” finanšu situācija turpina pasliktināties un aizņēmumi no kredītiestādēm pārsnieguši jau 200 miljonus eiro: papildu saistību uzņemšanās var nopietni apdraudēt uzņēmuma maksātspēju. Projekta virzītāju plāns, visticamāk, paredz nodokļu maksātājiem piestādīt čeku par LDz zaudējumiem un nesamaksātajiem kredītiem.

Lēmumu pieņēmējiem atliek atgādināt, ka pēc vēlēšanām visi lielie valsts iepirkumi, kuros būs aizdomas par amatpersonu negodprātīgu rīcību vai apzināti nelietderīgu naudas tērēšanu, tiks uzmanīgi izmeklēti un vainīgie sodīti.

 

6 KOMENTĀRI

  1. Es un mani radi vēlas nodot savas balsis par JKP, bet mums visiem ir svarīgs un neatbildēts jautājums par iespējamo, vai neiespējamo sadarbību ar “Saskaņu” pirms un pēc vēlēšanām. Lūdzam skaidru atbildi. Jā tādu nesaņemsim – būs jāmeklē cita partija.

    • Šķiet, ka JKP ir vienīgā, kas ir skaidri pateikusi, ka ar Saskaņu un citiem pretvalstiskajiem spēkiem nesadarbosies. Pie tam – īpaši uzsveram, ka nesadarbosimies arī slēptā veidā, atšķirībā no vairākām citām partijām!

  2. Sakiet lūdzu, kāda ir JKP politika saistība ar neapliekamo minimumu un MUN eur 720 algas griestiem?
    Varbūt laiks abus vismaz kādas reizes divas palielināt?

  3. Labdien, man ir jautājums- par Jēkabpili, Bebru mikrorajons. Notika šā mikrorajona nelikumīga pārbūve, daudzi likumi tika pārkāpti. Mājas iekšpagalmu ceļi tika pārvērsti par šosejām, pārvēršot mājas iekšpagalmus par Kadiķu ielu, Dūmu un trešā vēl iela bija, uzliekot ceļa zīmes Galvenais ceļš, Dodiet ceļu, publiska pieturvieta P, mājas pagalmā ir pat Gājēju pārēja. Sakiet lūdzu, šeit nav domāts par iedzīvotāju un bērnu drošību un interesēm. Ja mikrojanonā ir 33 mājas, tad iebraucot šajā kvartālā ir jābūt ceļa zīmei Dzīvojamā zona un nevis mājas pagalmos Galvenie ceļi un Gājēju pārēja. Pie kā man griezties, lai Bebru mikrorajons iegūtu atpakaļ dzīvojamās zonas statusu.

  4. Labdien, man ir vēl otrs jautājums- par Jēkabpili. 50-70m attālumā no Bebru mikrorajona plānots būvēt tiltu smagajām mašīnām un kara tehnikai, kur tilts ir saskaņots ar Aizsardzības ministriju. Bebru mikrorajons ir pakļauts zem tilta projekta, kur Bebru mikrorajona pagalmu iebraukšanas ceļi ir pārvērsti par šosejām, šos ceļus nosaucot par Atmodas, Dūmu un Kadiķu ielām, uzliekot ceļazīmes Galvenais ceļš. Ceļa zīme galvenais ceļš atļauj cauri Bebru mikrorajonam braukt un novietot visa veida transportlīdzekļus, tas ir, cauri varēs braukt smagās mašīnas, baļķvedēji, fūres, kara tehnika. Vai Jūs arī gribēsiet, ka caur jūsu māju brauks šāda veida transportlīdzekļi. Cik tas ir doši iedzīvotājiem un bērniem. Kas tādu absurda projektu varēja izplānot, kur netikai apdraud Bebru mikrorajonu, bet arī Neretas mikrorajonu, kas atrodas pretī Bebru mikrorajonam , kuram ar plānots iet garām tilts. Vai tik tiešām šis tilts jābūvē tik apdzīvotā vietā un vēl piedevām smagām mašīnām un kara tehnikai. Vai jūs gribētu tādā mikrorajonā dzīvot?

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit