Jaunā konservatīvā partija (JKP) uzsāk paziņojumu sēriju par to, kas un kādā veidā tiks darīts pēc ievēlēšanas Rīgas pilsētas domē.
Pirmais darbs, ko JKP darīs Rīgas domē (RD), ir visu pašvaldības uzņēmumu audits. Tādā veidā ir iespējams samazināt administratīvās izmaksas un novērst nelietderīgu līdzekļu izšķērdēšanu visās RD struktūrās. Ietaupītie līdzekļi tiks novirzīti rīdzinieku dzīves kvalitātes celšanai. Būs iespējams investēt pilsētas infrastruktūras straujākā attīstībā, biznesa vides uzlabošanā, pilsētas starptautiskās konkurētspējas celšanā un iedzīvotāju sociālā atbalsta pilnveidošanā.
Kā pirmo “taustāmo ieguvumu” no JKP uzvaras RD vēlēšanās, rīdzinieki izjutīs no 2018.gada 1.janvāra ieviešamo bezmaksas braukšanu “Rīgas satiksmes” (RS) autobusos, trolejbusos un tramvajos.
Šogad Rīgas domes dotācija RS ir pārsniegusi jau 90 000 000 eiro. Ar šo finansējumu ir pilnīgi pietiekami, lai nodrošinātu bezmaksas braukšanu ne tikai Rīgas iedzīvotājiem, bet arī mūsu pilsētas viesiem. Tikai novēršot nelietderīgo naudas šķērdēšanu un samazinot administratīvās izmaksas, JKP atcels braukšanas maksu Rīgas sabiedriskajā transportā.
Tiem, kas mūs steigs apvainot nepamatotos solījumos un populismā, iesakām ielāgot: katrs no JKP programmas punktiem ir balstīts aprēķinos un ir reāli izpildāms. Tās nav vispārējas frāzes par gaišo nākotni, bet reāls plāns mūsu pilsētas attīstībai.
Kur tiks iegūti līdzekļi bezmaksas transportam?
Pirmkārt. Ieņēmumi no biļešu tirdzniecības sastādi tikai 1/3 daļu no RS ieņēmumiem, 2/3 tiek subsidētas no budžeta.
Otrkārt. Gandrīz puse no e-talonu ieņēmumiem tiek izlietota to ražošanai, pārdošanai un uzturēšanai. Tātad, pusi no braukšanas maksas mēs – visi, kas izmantojam sabiedrisko transportu Rīgā – maksājam nevis par braucienu, bet tikai par e-talonu.
Treškārt. RS pašreizējās administratīvās izmaksas un uzpūstie saimnieciskie izdevumi „nanoūdeņu” iepirkumiem u.tml. dod iespējas samazināt šos izdevumus vismaz par 50%. Revidēti tiks arī visi līgumi par ārpakalpojumiem, ko RS iepērk no privātiem uzņēmumiem.
Ceturtkārt. Būtiska līdzekļu ekonomija panākama arī uz vairāk kā 200 000 000 eiro lielo Rīgas satiksmes parādsaistību pārkreditāciju uz zemākiem procentiem. Tas ir reāli izdarāms!
JKP atteiksies arī no dārgā „kapu tramvaja” projekta, kas šobrīd rīdziniekiem draud ar jaunām 100 000 000 eiro kredītsaistībām.
„Kapu tramvaja” vietā tiks ieviesti jauni transporta maršruti un palielināts to kursēšanas biežums sastrēgumstundās, kas ļaus ērti pārvietoties pilsētā un atslogos pilsētas centru no privātā autotransporta.
JKP uzsver – Rīgas vairāk kā miljardu lielais budžets, ko veido rīdzinieku maksātie nodokļi, var tikt izmantots daudz racionālāk un visu Rīgas iedzīvotāju interesēs. Mūsu virsuzdevums ir novērst nodokļu naudas izsaimniekošanu Rīgas pilsētā, un uzskatāmi demonstrēt rīdziniekiem, ko var paveikt godīga pilsētas pārvalde.
Šis ir pirmais ieskats JKP Rīgas pilsētas pašvaldību vēlēšanu programmā. Drīzumā mēs iepazīstināsim arī ar citiem būtiskiem plāniem, kas tiks realizēti pēc šī gada 3.jūnija vēlēšanām.
Svarīga piebilde. JKP plāns Rīgas sakārtošanai var tikt pilnībā realizēts tikai pie pilnīgas kontroles iegūšanas pār Rīgas pilsētu. Kāpēc tā? Tāpēc, ka ejot koalīcijā ar jebkuru citu politisko spēku, jebkura JKP iniciatīva var tikt viegli bloķēta ar balsojumu Rīgas domes sēdē.
JKP aicina ne tikai atbalstīt mūs pašvaldību vēlēšanās, bet katram Latvijas iedzīvotājam, kam tuvas mūsu vērtības, iesaistīties mūsu komandā, lai kopīgiem spēkiem ieviestu godīgu valsts pārvaldi mūsu Rīgā un mūsu Latvijā.
Edmunds Kiploks
09.02.2017. at 15:42Konceptuāli esmu pret bezmaksas pakalpojumiem t.sk. bezmaksas transportu.
Bezmaksas labumi patērētāju acīs kļūst bezvērtīgi, tos sāk lietot bez vajadzības un pat ļaunprātīgi izmantot.
Simbolisks līdzmaksājums novērš bezatbildīgu publisko līdzekļu šķērdēšanu.
administrator
09.02.2017. at 15:52Paldies par viedokli!
Jums ir zināma taisnība, bet konkrētajā gadījumā par pakalpojumu Rīgas iedzīvotāji jau ir samaksājuši, maksājot nekustāma īpašuma un iedzīvotāju ienākuma nodokļus. Šobrīd ir izveidojusies situācija, ka braukšanas maksas iekasēšanas sistēma ir neakdevāti dārga. Tāpat grūti iedomāties, kā varētu ļaunprātīgi izmantot bezmaksas sabiedrisko transportu. Vai variet pateikt kādu piemēru?
Edmunds Kiploks
09.02.2017. at 22:45Bezmaksas [kad par pakalpojumu maksā kāds cits] pakalpojumu apjoms pieaug par 15…20% bez reālas pievienotās vērtības. Cilvēki nerēķināsies ar izmaksām un neplānos savus braucienus. Vizināsies bez vajadzības, prieka pēc.
Vēl viena blakne, ka cilvēkiem mainīsies attieksme pret publisko manu, necieņa, nihilisms līdz pat demolēšanai un vandālismam.
Ir pieredze, tiesa, tikai citā jomā.
AA
10.02.2017. at 11:58Simboliski samaksāt , simboliski kontrolieru štatus, simboliskas biļetes drukāt……. . Vai tik te nav iejaukta parasta skaudība, ka arī kādam nabagākam paliks kāds eiriks ķešā?
Edmund domā ar galvu
11.02.2017. at 15:48Tātad , bez vajadzības – bezjēdzīgi braukāšos sabiedriskajā, jo bezmaksas ?
Ļaunprātīgi ? Arī samaksājot 1.15 Eur , var kaut ko tevis ļaunprātīgo darīt tādā pašā apmērā kā Tu savā galvā esi iztēlojies.
Santa
09.02.2017. at 15:58Beidzot kaut kas sakarīgs un reāls!!!!!!
Anonīms
09.02.2017. at 16:12Pēdējās Saeimas vēlēšanās nenobalsoju par JKP tikai, jo zināju, ka nepārvarēs slieksni un tāds noteikti nebiju vienīgais. Jo vairāk painteresējos par partijas darbību, jo skaidrāk kļūst, ka šādiem cilvēkiem jābūt pie varas. Reāli fakti un pētījumi, nevis populistiski saukļi. Jums ir mans pilns atbalsts. Ieteiktu vairāk orientēties uz sevis publicēšanu sociālajos tīklos, jo esmu diezgan drošs, ka manā paziņu lokā, reti kurš ir informēts par šādas partijas eksistenci. Vēlu veiksmi!
administrator
09.02.2017. at 16:54Paldies par atbalstu! Lūdzam informēt savus paziņas par mums! Nezogam, tāpēc nevaram atļauties reklāmu televīzijā, kur viena minūte izmaksā vidēji 2000 eiro.
Elmārs Pētersons
09.02.2017. at 17:28Sveiki!
Laikam nebūtu pareizi braukāt sabiedriskajā transportā bez maksas uz NĪN rēķina, nemainot NĪN aprēķināšanas sitēmu, kas pēc būtības ir īpašumu atsavināšanas sistēma – it īpaši senioriem.
administrator
09.02.2017. at 18:11Gluži mūsu domas! NĪN Rīgā ir konfiscējošs un šī pieeja tiks mainīta. Vienlaikus NĪN ieņēmumi Rīgas budžetā ir pārsteidzoši mazi, salīdzinot ar IIN ieņēmumiem. Tas mums palīdzēs pieejas maiņā. Sekojiet mūsu jaunumiem!
Maria
10.02.2017. at 08:07Sveiki . Bezmaksas transports ir laba ideja , jo daudzi kas šeit raksta , pat lidz šim brīdim vēl nevar saprast cik daudz naudas esam samaksājusi Rīgas Satiksmei . Man ir ļoti grūti apmaksāt uz visu mēnesi braucienus par tādām reāli trakām cenām .. un pēc tam atvert ledusskapi kad ēst gribās un saprast ka nekā nav …. jo daudz gandrīz 100 eur iet uz ko ? Uz braucieniem …. pat ja nevarēs uztaisīt bezmaksas braucienus , nu vismaz cenas lai samazina ….. nu kas tas ir par zāgšanu ….. un runājot arī par vadītajus transportā – maksājam tik daudz naudas bet dažreiz vadītāju attiecība ir briesmīga …. par ko maksājam ? Ne par braucienem bet par to lai maksātu rīgassatiksmei par kredītiem par kuriem viņi nopirka šito dārgo sab. Transportu .. pat jau nepajautāja – vai cilvēkiem tas vispār vajag ? Agrāk bija labāk … normāls transports un 0.60 centi par braucienu ….
Angel
12.02.2017. at 13:42Es atceros vel tos laikus kad biljete maxaja 20 santimus
EX
11.03.2017. at 08:51Ja maksājam, tad visas lietas atkal ir jāadminstrē, Biļēšu drukāšana, labi simboliska 5 Eiro mēnešbiļete , vai kā citādi jo jāmaksā remontniekiem, vadītājiem un citiem RS darbiniekiem, bet tas , ka Bemhens tur ir gadu desmitiem, par kaut ko liecina, vismas Strīķei un Jurašam jau nu noteikti…
AA
10.02.2017. at 11:37Vai ir apkopota Tallinas pieredze? Vai satiksmes intensitāte pilsētā samazinājusies?
Elīza
10.02.2017. at 11:40Vai naudas pietiks arī autobusu parka uzturēšanai?
administrator
10.02.2017. at 11:42Jā, pietiks! Pietiek gan tagad, gan pietiks pēc tam, kad uzvarēsim vēlēšanās. Vēl pāri paliks! Sekojiet līdzi!
Elmārs Pētersons
10.02.2017. at 16:50Labdien,
vai Jūsu partijā ir uzņēmējdarbibas vai “godīgas konkurences” darba vai atbalsta grupas? Vai grupās ir iepējams daboties nestājoties partijā?
Riepu Austris
12.02.2017. at 15:13Sazinaties ar mani – Es analizēju Valsts budžeta pielietojumu – ieņēmumus izdevumus. Uzlabojot infrastruktru – novēršot korupciju uz 100 % valsts var atkopties no mēsliem tuvākajā 5gadē. Ir reāls plāns. Vecos kadrus vajag izņemt no mehānosma mainot Valsts iekārtu. Esmu Fb kā Riepu Austris
Jančuks
12.02.2017. at 15:42Bezmaksas transports pilsētā šķiet ļoti vilinoša doma, bet jāņem vērā arī tas, ko cilvēki šeit jau ir pieminējuši – zudīs cieņa pret pakalpojumu kā tādu. Protams, ir sabiedrības daļa, kas jebkurā gadījumā to novērtēs, bet ir arī tādi kadri, kurus sabiedriskajā negribētos redzēt. Ar šo “biļešu sistēmu” vismaz ir kaut neliela iespēja viņus izsēdināt. Protams, IKN un tamlīdzīgas lietas eksistē, bet vai tas nesadārdzinās visu to padarīšanu?
fds
14.02.2017. at 12:43Atbalstāmi – lai risinātu sastrēguma, gaisa piesārņojuma, slikto ceļu problēmas – vajag vairāk sabiedrisko izmantot. Ar augstām cenām to nepanāksi – ja brauc vairāk par 1 cilvēku auto, tad sabiedriskais nesanāks lētāk (it īpaši, ja vajadzīgi 2 dažādi transporti – pārsēšanos ar 1 braucienu laikam dabū tikai rīdzinieka kartes īpašnieki?). Ja sabiedriskais būtu krietni lētāks vai pat tiešām – par brīvu, tad noteikti vairāk cilvēki to lietotu. To jau var redzēt uz valsts svētkiem utml – kad ir bezmaksas sabiedriskais – transports ir pilnāks.
Guntars Vaivars
13.03.2017. at 11:21Bezmaksas vienmēr ir utopija vai arī sauklis. Bet sauklis ir vajadzīgs, lai pievērstu uzmanību. Ir angļu sakāmvārds: There is no such thing as a free lunch (Nav tāda lieta kā pusdienas par brīvu). Bet mēs labi zinām, ka brīvpusdienas Latvijā ir plaši izplatītas. Opozīcija ir spējusi pat panākt, ka tādas būs Rīgas skolās. Tas nenozīmē, ka visiem ir pusdienas par brīvu. Raksts ir par to, ka Rīgā RS ir viens no galvenajiem korupcijas perēkļiem, kuru izmanto simtu miljonu izzagšanā. Šo naudu varētu izmantot lietderīgāk. Daudz jau ir salaists dēlī. Manuprāt, nebija jēgas vienkārši pensionāriem un citiem iedot brīvbiļetes. Bija jāizpēta pasažieru ieradumi un jārūpējas, lai varētu nodrošināt mūsu visu vajadzības par cenu, kuru varam atļauties. Vienkāršs princips ilgspējas nodrošināšanai. Lai nebūtu transporta pārslogošanas, varētu būt noteiktas stundas, kad par brīvu. Tam nebūtu jāsakrīt ar laiku, kad lielākais vairums brauc uz/ no darba. Uz tirgu var braukt iepirkties arī stundu vēlāk. Tagad to būtu grūtāk ieviest, jo cilvēkiem vajag laiku, lai saprastu kas un kāpēc. Pirmā būtu saprašana, ka kaut ko atņem. Ja saglabā programmējamo biļešu sistēmu (ļoti dārgo), tad tā pieļauj lielu elastību. Kura netiek izmantota. Arī naudas izšķērdēšana – neizmantojot iespējas. Pasaules pieredze rāda, ka bezmaksas transportu izmanto īpaši pārslogotos maršrutos. Tad var izvēlēties. Braukt par brīvi pārblīvētā transportā. Vai samaksāt un apsēsties. Bezmaksas transports ļauj efektīvi regulēt satiksmi, attīstīt jaunus braukšanas ieradumus. Šobrīd Rīgā Taxify nodrošina lētāku pārvietošanās līdzekli kā sabiedriskais transports, kas ir pilnīgs absurds. Tas ir tipiski tādām valstīm kā Arābu emirāti. Sabiedriskais transports tur ļoti šiks, bet ļoti dārgs. Sagrabējušā autiņā ar indusu pie stūres aizbrauksi lētāk un daudz ātrāk. Arābu vidusslānim naudas netrūkst, jāsteidzas nav – brauc ar ļoti dārgo pilsētas tramvaju.
Guntars Vaivars
13.03.2017. at 11:28Atsevišķs diskutējams ir jautājums – kāpēc dažos svētkos transports ir par brīvu. Faktiski jau tā arī ir korupcija, jo domāta, lai rīdzinieki aktīvi apmeklētu RD organizētos biznesa pasākumus. Bet Rīgā visi pasākumi ir rīdzinieku organizēti rīdziniekiem. Kāpēc vieni ir labāki par citiem? Pašreiz ir padomju tipa totalitārisms un cilvēki ir atsvešināti no varas. Te ir daudz darba, kas tālu pārsniedz tikai transporta problēmas. Vara ir deleģēta, lai noskaidrotu pilsoņu vajadzības. Uzklausītu viedokļus, kuri palīdz meklēt risinājumus.
Rūdolfs
20.06.2018. at 22:38Mana balss ir Jūsu! Veiksmi un izturību!